Short review: The perks of being a wallflower

Afbeelding

Een tijdje terug keek ik met mijn beste vriendinnen de prachtige film: The perks of being a wallflower. Eerst was ik vooral verheugd over het feit dat Emma Watson er in speelt maar toen ik de film gezien had kwam ik er achter dat dat niet de enige reden is dat het een succesvolle film is. Ik vond het verhaal prachtig en alle andere hoofdrolspelers speelden ook erg goed. Ik was dan ook heel blij toen ik van een vriendin het boek kreeg: een mooi pocketexemplaar van The perks of being a wallflower, in het Engels, van Stephen Chbosky.

 

Het boek vertelt het verhaal van Charlie. Hij is een Freshman. Hij is niet populair, verlegen maar ook ontzettend intelligent, hij is een muurbloempje. Hij heeft veel meegemaakt en worstelt met zichzelf. Langzaam aan rolt hij in de wereld van drugs, vriendschap, mixtapes en liefde. Het boek is geschreven in brief-vorm, je leest dus de brieven die Charlie schrijft aan een vriend. Doordat het dus brieven zijn merk je heel duidelijk hoe Charlie zich voelt en dat vind ik heel knap gedaan. Het is bijzonder hoe Charlie de wereld ziet en hoe hij dat verwoord. Ook vind ik het mooi dat het boek een vrij onverwacht einde heeft. Hoe dat precies zit moeten jullie zelf maar lezen (of zien), ik kan kan dit boek in ieder geval zeker aanraden!

 

The Perks Of being a Wallflower is o.a. te koop bij Bol.com voor €10,99

 

 

Geef een reactie

