Toekomstplannen/dromen

Heei allemaal,

Op dit moment is mijn hoofd, mijn leven eigenlijk, nogal een warboel. Vrienden die geen vrienden meer zijn, school die vaag is, onmogelijke keuze’s die ik moet maken en ga zo maar door. Het is allemaal niet makkelijk en eigenlijk ook heel erg stom. Ik moet dus gaan kiezen of ik VWO wil blijven doen, of HAVO en op welke school ik dat dan ga doen. Ingewikkeld. Omdat ik me ook ben gaan oriënteren op een HAVO profiel ben ik gaan kijken of ik met HAVO alle opleidingen zou kunnen doen die ik zou willen, en dat kan, dus dat is mooi! Het leek me leuk om jullie te vertellen over welke opleidingen me op dit moment erg leuk lijken, en sowieso, over hoe ik (op dit moment, er veranderd vast nog erg veel) mijn leven na de middelbare school voor me zie.

klik op lees verder om het volledige artikel te bekijken

Tegen de tijd dat ik mijn examens haal ben ik zestien, bijna zeventien (met HAVO) of zeventien, bijna achttien (met VWO). Wat mij heel erg gaaf lijkt is een tussenjaar nemen. Dan zou ik een jaar of een half jaar of iets dergelijks kunnen werken als Au-Pair in Londen. Daar zitten voor mij een heleboel pluspunten aan. Zo heb je (meestal) meteen een plek waar je woont, namelijk vaak een kamer in het huis waar je oppast. Ik vind het leuk om met kinderen te werken en zo kan ik op een leuke manier die me best relaxed lijkt een beetje geld verdienen, waarna ik misschien wel op mezelf zou kunnen gaan wonen. Ook wil ik heel graag beter worden in Engels, en waar leer je dat nou beter dan in Londen?

Ik wil niet persé gaan voor een hele zekere baan of iets dergelijks. Ik pas niet in het kantoorwereldje, tenzij het misschien een leidende functie is waardoor ik lekker mijn eigen gang kan gaan maar alsnog ligt daar niet mijn voorkeur. Ik wil enkel iets doen waar ik echt gelukkig van zal worden, en in mijn geval zijn dat vooral creatieve dingen. Ik weet dat ik daarmee een groot risico neem, in verband met moeilijk aan werk komen, slecht betaald, etc. Maar ik ben een tijd terug tot de conclusie gekomen dat het echt totaal geen nut heeft om een baan te hebben waar je doodongelukkig van wordt. Dan ben je dag in, dag uit bezig met tegenzin en daar heb je helemaal niks aan. Daarom wil ik ook een creatieve opleiding doen, en het liefst een creatief beroep.

Mijn ideaal, de opleiding die ik het aller- allerliefst zou doen is de Kleinkunst Academie in Amsterdam. Het lijkt me geweldig om daar dan op mezelf, of in een studentenhuis te wonen. Alleen worden er op de Kleinkunst Academie maar 17 mensen per jaar toegelaten… Het zou geweldig zijn, en ik ga het ook zeker proberen maar de kans dat dat ‘m serieus wordt is niet heel groot. Verder zijn er vooral opleidingen bij ArteZ die ik erg gaaf vind. Dan zou mijn voorkeur eerst gaan naar de Theater kant, en misschien het conservatorium of een opleiding creative writing. Dat lijkt me heel leuk.

En qua beroepen… Ik ben van plan om tijdens mijn studietijd sowieso bijbaantjes te nemen, misschien in een café ofzo. En het lijkt me erg leuk om in de televisie wereld te gaan werken, of muziek maken, of toneelspelen of…..

Er is nog heel veel mogelijk, maar het wordt wat mij betreft iets creatiefs… Daar laat ik het voorlopig bij.

Hoe zit het met jullie? Weten jullie al wat voor opleiding jullie willen doen, of welke opleiding doe je?

groetjes,

een vis

Geef een reactie

