waar je me kon vinden

Processed with VSCO with a6 preset

Je kon me vinden in de hoeken van een hoofd, hoeken die niet vaak worden bezocht. Waar het rustig is, waar je kalmte vind en hoe zwaar dat ook mag klinken: dat is hoe het was. Je kon me vinden met mijn hoofd in de bergen, in een boek, in de war. Af en toe kon je me vinden aan de zijkant van het huis, met examenbundels voor mijn neus, op een vage campingtafel met een hoofd dat zich voor even pijnigde met pure kopzorgen (lees: Aardrijkskunde.)

Processed with VSCO with se3 preset

Je kon me vinden in fictieve werelden die schaamteloos parallel met de mijne paradeerden, opschepten over hoe anders (lees: beter) het daar zou zijn. Even mocht ik -slechts met mijn hoofd- verdwalen in Venetië, in een oorlog, in een innerlijk conflict dat niet het mijne was. FullSizeRender (5).jpg

Je kon me vinden met mijn hoofd in hoop en mijn voeten net iets boven het gras als ik danste. Met een zonnebril die net iets te groot was en een outfit die net iets te gecoördineerd was om nonchalant te zijn, desalniettemin: vrij.

Processed with VSCO with a6 preset

Je kon me vinden in een stad waarop ik langzaam aan verliefd word. In de bibliotheek (ik heb bijna al mijn boeken op tijd ingeleverd!!1!!1). Je kon me vinden als een bibber, in een museum.

Mijn hart kon je vinden in mijn borstkas: eindelijk eens waar ze hoort te zitten. Even in mijn lijf,

je kon me vinden in de zon.

Geef een reactie

