Een goede dag + een semi-praktische mededeling

Deze slideshow heeft JavaScript nodig.

Toen ik in mijn hoofd begon met het schrijven van deze blogpost zat ik in espressobar Maling, op de snikhete bovenverdieping mijn welverdiende ijskoffie te drinken. Tijd om daadwerkelijk de post te schrijven had ik niet, want mijn lieve lieve Diede kwam de trap op. Samen met Lucas en Diede heb ik bij de Hema gegeten, onder andere friet met sojasaus (smaak: verwarring) en teleurstellende cola. Vervolgens zijn we haastje-repje (wat een prachtige uitdrukking) naar de Thorbeckegracht gegaan, waar ik de eer had om voorafgaand aan een lezing van Mark Tuitert, mijn kunstjes te vertonen.

Al eerder vanochtend had ik voor twee schoolklassen gespeeld, maar ditmaal zat de sfeer er écht goed in. Toen ik na het eerste deel van het eerste couplet even compleet mijn tekst vergat – weet je wel, dat je even niet meer weet wat je moet zeggen en dat je dan stil bent om na te denken, maar dat je helemaal niet denkt, dat je hoofd gewoon leeg is? dat dus – en opnieuw begon met de woorden: “nu komt ‘ie echt”, was het ijs gebroken. Het publiek antwoordde met een vriendelijke lach en ik wist dat het goed zat. Toen ik mijn kunstje gekunsteld had, mocht Mark Tuitert zijn zegje doen. Met deze woordkeuze doe ik zijn performance absoluut te niet, want man, wat kan die meneer goed vertellen. Ik heb zelf helemaal niets met sport, desalniettemin zat ik de gehele tijd geboeid te luisteren. Niet alleen was het een ontzettend inspirerend verhaal over talent en wat je daar mee moet, dit was ook een eerlijk betoog dat gewoon heel goed in elkaar zat. Daarbij had ik een vriend bij me, en dat voelde ontzettend fijn.

Het was echt een goede avond, ik voel me heel erg goed nu. Ik heb zoveel ontzettend vriendelijke mensen gesproken vandaag, die zich niet alleen durven inzettend voor iets onderschats als cultuur, maar die ook mij heel veel moed in hebben gesproken, en me oprecht aan het denken hebben gezet. Misschien merken jullie het wel: ik vlieg nu van hot naar her in mijn hoofd, maar dat komt alleen maar omdat ik even ontzettend enthousiast ben. Yes. Dit voelt goed.

Toen ik begon met het schrijven van deze blogpost, in mijn hoofd, was dit allemaal nog niet gebeurd. Daarom komt bij deze de ‘praktische’ mededeling waar dit artikel eigenlijk over zou gaan. Gisteren heb ik op een rijtje gezet wat ik wil, voor nu. Meer dan een jaar geleden leerde ik over de kracht van je doelen en wensen op papier zetten, visualiseren etc, en hoewel ik het even vergeten was kwam ik gister tot het besef dat dat iets is wat me kan helpen. Volgens mij heeft het al gewerkt. Afijn, moraal van het verhaal: op mijn dingen-die-ik-wil(-veranderen)-lijstje staat onder andere dat ik minimaal één keer per week een artikel op m’n blog wil plaatsen. En dat ga ik doen. Dat jullie het weten. Toedeloei!

Geef een reactie

